اخبار زبان

گروه زبان انگلیسی مقطع متوسطه 1 منطقه 6 تهران

اخبار زبان

گروه زبان انگلیسی مقطع متوسطه 1 منطقه 6 تهران

عرض تبریک ویژه به همکار ارجمند جناب آقای ثقفی


 






طی حکمی از سوی آقای چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، آقای مسعود ثقفی ( ازهمکاران زبان انگلیسی منطقه 6) به عنوان رئیس اداره روابط عمومی و اسناد آموزش و پرورش شهر تهران منصوب شد.


ادامه مطلب را در http://www.tehranedu6.ir/NewsShow.aspx?newsId=5266 بخوانید.



من که از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدم.

جناب آقای ثقفی تبریکات صمیمانه من و همکاران زبان انگلیسی منطقه 6 را پذیرا باشید.

با آرزوی موفقیت روزافزون برای جنابعالی

                                                                        

تفاوتهای بارم بندی ارائه شده در بخشنامه اخیر و بارم بندی قبلی

توجه:           خبر مهم


به اطلاع همکاران عزیز در منطقه 6 میرسانم با مقایسه بارم بندی قبلی که در

وبلاگ ارائه شده بود با بارم بندی که به صورت بخشنامه روز گذشته 92/9/19

در مدارس به رؤیت همکاران رسید، تفاوتهایی دیده شد که به شرح زیر به اطلاع میرسد:


1) در بخش listening در آزمون کتبی پایانی این مطلب ذکر شده که " در اینبخش، متنی توسط معلم خوانده می شود و دانش آموزان پس از گوش دادن به سوالهای مربوط پاسخ خواهند داد. "


پس یادتون نره 2 تا عروسک  با خودتون سر کلاس ببرید و مکالمه بین 2نفر رو با عروسکها به بچه ها حالی کنید، چون طبیعیه خودتون نمیتونید نقش 2 نفر رو بازی کنید دیگه. یه کار دیگه هم میتونید انجام بدید، صداتون رو نازک و کلفت کنید که بچه ها بفهمن کی داره چی میگه.ولی خیلی ضایع میشه چون بچه ها ممکنه سر جلسه از دیدن عروسکها یا صدای نازک و کلفت شما خنده شون بگیره. اصلاً به نظر من قبل از امتحان با کمک یکی از دانش آموزان مکالمه رو بازخوانی و ضبط کنید و از اون دانش آموز قول بگیرید که سوالهارو لو نده. اگر هم خواستید از همسر گرامی کمک بگیرید فقط قبلش تلفظهارو باهاش تمرین کنید که آبروریزی نکنه. اگر باز هم نشد بیایید اداره تا من خودم کمکتون کنم و  2 تایی با هم مکالمه تون رو بازخوانی کنیم و در انقلاب به عنوان سی دی کمک درسی بفروشیم 


2) نمره آزمون کتبی، مجموع ارزشیابی مستمر و ارزشیابی پایانی تقسیم بر 2 خواهد بود.


3) و از همه مهمتر این که " نمره نهایی درس زبان خارجه مجموع نمرات آزمون شفاهی (20 نمره) به اضافه آزمون کتبی (20 نمره)تقسیم بر 2 " خواهد بود.


4) واما امتحان شهریور:

مجموع 2 نمره شفاهی ( آزمون شفاهی مستمر تقسیم بر 5) به اضافه 16 نمره کتبی ( 8 نمره Listening به اضافه 8 نمره  ‌Reading & Writing)


جزئیات بستة آموزشی درس زبان انگلیسی پایه هشتم اعلام شد

از سوی دکتر محمدیان محتوای بستة آموزشی درس زبان انگلیسی پایه هشتم، برای سال تحصیلی 94ـ93 بیان شد.

دکتر بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس این سازمان، بر تولید راهنمای برنامه‌ درسی زبان‌های خارجی تأکید کرد و افزود: بستة آموزشی زبان انگلیسی پایه هشتم برای سال تحصیلی 94ـ93 شامل کتاب کار، فلش کارت، سی دی تعاملی، راهنمای معلم، کتاب گویا و فیلم آموزشی ویژه معلمان است.

دکتر محمدیان به اهمیت مدیریت بهینه زمان در فرایند تولید کتاب‌های درسی اشاره کرد و گفت: لازم است محتوای آموزشی کتاب درسی زبان انگلیسی پایه هشتم تا زمستان امسال تهیه و تدوین شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش بر متناسب‌سازی حجم کتب درسی و افزایش تنوع مهارت‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: باید بستة آموزشی زبان انگلیسی در راستای تبیین و تشریح روش آموزش، ابزار و تجهیزات مورد نیاز،‌ اهداف فرهنگی ـ تربیتی، مهارت‌های دانش‌آموزان، چگونگی برقراری ارتباط این کتاب با زبان و ادبیات فارسی و همچنین با زبان خارجی دوره دانشگاهی تهیه و تدوین شود.

دکتر محمدیان در خاتمه از همکاران خود در گروه زبان‌های خارجی خواست که با رعایت اصول فرهنگی بر تقویت آموزش زبان انگلیسی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های خارج از سازمان و استفاده از تجربیات ارزنده دفاتر اجرایی وزارت آموزش و پرورش اهتمام ورزند.

منبع خبر :   دفتر تالیف

از اولین مجمع زبان انگلیسی چه خبر؟

اولین مجمع زبان انگلیسی منطقه 6 با همکاری صمیمانه منطقه 8 به صورت مشترک برگزار گردید. این مجمع قرار بود با عنوان " کارگاه ارزشیابی کتاب هفتم " با حضور آقای شربیانی برگزار شود که متآسفانه ایشان در روز قبل از برگزاری مجمع، طی تماسی اعلام کردند که نمیتوانند تشریف بیاورند و آقای دکتر جهانبخش نیکوپور را به جای خود فرستادند.

آقای دکتر نیکوپور ضمن ارائه 3 نمونه سوال پایانی، به سوالات همکاران در این زمینه پاسخ دادند.

اینهم 2 نمونه از سوالات مربوط به llistening و reading & writing که آقای دکتر نیکوپور ارائه کردند:

نمونه سوال listening 1

نمونه سوال 2 reading & writing

بارم بندی پایه هفتم و نمونه سوال پایان ترم اول

به اطلاع همکاران گرامی می رساند جهت آگاهی عزیزان همکار بارم بندی پیشنهادی بسته آموزشی زبان انگلیسی پایه هفتم به همراه نمونه سوالات پیشنهادی دفتر تالیف ارایه میگردد. لازم بذکر است که این سوالات ، نمونه ای است که میتواند الگویی برای سوالات امتحانی همکاران واقع شود و دبیران گرامی می توانند با رعایت اصول رویکرد ارتباطی( clt)موارد مشابهی را طراحی نموده و در آزمون ها مورد استفاده قرار دهند.





sample test 4 - R&W


فایل  بارم بندی درس زبان انگلیسی پایه هفتم

فایل نمونه سوالات Prospect 1 Sample Test of Listening 1-4

فایل نمونه سوالات Prospect 1 Sample Test of Reading and Writing 1-4

فایل نمونه سوالات Prospect 1 Sample Test of Speaking 1-4


منبع: دفتر تآلیف